کپشن اینستاگرام را چگونه بنویسیم؟
فروش لایک و فالوور و ویو پیج و ربات اینستاگرام
کپشن اینستاگرام را چگونه بنویسیم؟
شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 2:1 | بازدید : 33 | نویسنده : buyfollower | ( نظرات )

این روزها ادمین صفحات اینستاگرامی به خوبی می‌دانند که نوشتن یک کپشن خوب به اندازه‌ی محتویات خود پست از اهمیت برخوردار است. به همین دلیل ممکن است برای نوشتن یک کپشن خود ساعت‌ها و حتی روزها وقت بگذارند. همین موضوع باعث تفاوت بین یک پیج معمولی با یک پیج حرفه‌ای خواهد شد. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید در فضای اینستاگرام جای رشد داشته باشید نیاز است که با نکات کپشن نویسی آشنا باشید. این مقاله می‌تواند مقدمه‌ی خوبی برای انجام این کار باشد. در اینجا تعدادی از این نکات را از نقطه‌ نظر کارشناسان سایت بای فالوور که سال‌ها در زمینه اینستاگرام مارکتینگ و روش‌های آن تجربه دارند را آورده‌ایم.

چرا کپشن مهم است؟

در سال‌های اخیر که میزان استفاده‌ی عموم مردم از شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کرد، رقابت در این فضا نیز رشد فزاینده‌ای داشته است. این روزها دیگر کوچکترین نکات می‌توانند منجر به تفاوت شما با سایر افراد و پیج‌ها شود. کپشن یکی از همین نکات است. کپشن (Caption) متنی است که در زیر پست ویدئویی یا تصویری می‌نویسیم و در واقع توضیحی است که به بهتر رساندن منظور ما از انتشار یک عکس کمک می‌کند. متنی که برای کپشن می‌نویسیم به پست مربوط است و گاهی نوشتن آن سخت می‌شود. کپشن‌ها اگر به شیوه‌ی اصولی و درست از هر لحاظ، نوشته شوند، می‌توانند تاثیرات شگفت‌انگیزی روی مخاطب شما داشته باشند. این‌ها از مهم‌ترین فواید کپشن نویسی هستند.

کپشن از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

کپشن‌ها اگر در حد 15 تا 20 کلمه باشند، احتمالا هیچ ساختاری ندارند. اما اگر کپشن شما کمی طولانی‌تر است باید ساختار آن را رعایت کنید تا به تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب ختم شود. با این که کپشن شما یک مقاله رسمی نیست با این حال باید بدانید که آن را چگونه شروع کنیم، چگونه مطلب اصلی را بیان کنیم و چگونه آن را به پایان برسانیم. بخش‌های تشکیل دهنده‌ی یک کپشن :

-          تیتر اصلی

-          لید

-          مقدمه کپشن

-          بدنه‌ی متن اصلی

-          نتیجه گیری

منظور از تیتر همان نوشته‎هایی است که روی عکس یا ویدئو به صورت درشت قرار گرفته‌اند. منظور از لید هم همان دو خط ابتدایی نوشته است که بعد از آن کلید more قرار می‌گیرد تا با کلیک روی آن بتوان ادامه‎ی‌ مطلب را خواند.

 

رعایت اصول زیبانویسی کپشن

اگر با نرم‌افزارهای ویرایش متن کار کرده باشید می‌دانید که منظور از راست چین و چپ چین بودن متن چیست. اگر هم نمی‌دانید اشکالی ندارد! همانطور که می‌دانید زبان فارسی یک زبان راست چین است. یعنی حروف و کلمات از سمت راست به چپ نوشته می‌شوند. اما گاهی می‌بینید که در کپشن‌های اینستاگرام متن‌ها انگار از سمت چپ سازماندهی شده‌اند. این موضوع باعث اذیت شدن چشم است و خواندن را سخت می‌کند. برای این که بتوانید متن‌ها را به صورت راست چین بنوسید نیاز است که ابتدای متن کپشن و برای هر پاراگراف یک نیم فاصله و اینتر بگذارید. برای قرار دادن نیم فاصله نیاز دارید تا کیبوردی را نصب کنید که از این قابلیت پشتیبانی کند. برای مثال کیبورد Gboard- the Google Keyboard از نیم فاصله پشتیبانی می‌کند.

 

شروع کپشن بسیار مهم است

شروع کپشن یا بخش لید می‌تواند یک مخاطب را قانع کنید که دکمه‌ی more را بزند تا ادامه‌ی مطلب را بخواند یا نه. همین موضوع نشان می‌دهد که چقدر مهم است یک الی دو خط ابتدایی نوشته‌ی شما در جذاب‌ترین حالت ممکن باشد. اما در نوشتن این بخش هم نباید زیاده روی کنید و یا با اغراق بنویسید. چون معایب حس بدی که کاربر از این کار شما می‌گیرد، بیشتر از تاثیر مثبت آن است. شروع می‌تواند با استفاده از یک سوال، یک خبر مهم و ... باشد.

قلم شما باید منحصر به فرد باشد

چیزی که این روزها خیلی رایج شده کپی کردن از شیوه‌های نگارشی همدیگر است. این در حالی است که مخاطب ترجیح میدهد با خود واقعی شما روبرو شود. کلماتی که به کار می‌برید، شیوه‌ی کنار هم چیدن اسامی و افعال، استفاده از اصطلاحات خاص و ... همگی از ویژگی‌های یک نویسنده است که می‌تواند کپشن نویسی اینستاگرام را تاثیرگذار کند. یادتان باشد که اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی تفریحی است و برای امور حرفه‌ای طراحی نشده بنابراین هر چقدر که ساده و صمیمی‌تر باشید، طرفداران بیشتری خواهید داشت. باید بدانید که  کپشن نویسی اینستاگرام هم چارچوب‌های خود را دارد.

پایان خوب را فراموش نکنید

پایان باز خوب است اما نه برای کپشن‌های اینستاگرام! کاربران دوست دارند که به آن‌ها بگویید که چه کاری انجام دهند. آن‌‎ها زمان صرف می‌کنند و متن شما را می‌خوانند. حالا از شما انتظار دارند که یک راه حل در اختیار آن‌ها قرار دهید. در انتهای مطلب از کل متن خود یک نتیجه گیری داشته باشید و به کاربر بگویید که دقیقا چه کاری انجام دهد. برای مثال بگویید که از بخش بیو وارد سایت شده و ایمیل خود را ثبت کنید و یا این که در بخش کامنت‌ها 3 نفر از دوستان خود را تگ کنید تا در قرعه کشی ما شرکت کنید.

از پ.ن استفاده کنید

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کپشن‌ها پ.ن یا پی نوشت است. در پی نوشت‌ها اصولا نکاتی نوشته می‌شود که در بدنه‌ی اصلی قادر به نوشتن آن نبوده‌ایم و حالا در انتهای متن می‌خواهیم آن را تکمیل کنیم. عموم افراد در بخش پی نوشت مطالب جالب و بامزه‌ای را مطرح کرده و با استفاده از آن‌ها نکات جا افتاده یا تاکیدهای خود را بر زبان می‌آورند.

استفاده از ایموجی‌ها را فراموش نکنید

یکی دیگر از نکات کپشن‌ نویسی این است که بدانید با این که متن‌ها می‌توانند تا حد زیادی منظور ما را برسانند اما گاهی لازم است که با استفاده از ایموجی‌ها، حس واقعی خود را نشان دهیم. البته هرگز کپشن خود را با انبوهی از ایموجی‌ها پر نکنید چرا که اصلا جلوه‌ی خوبی ندارد. اما می‌توانید با قرار دادن دو یا سه تا از این ایموجی‌ها حس خود را به مخاطبتان منتقل کنید. بهتر است که از تیک یا دایره در ابتدای هر پاراگراف هم استفاده کنید تا خواندن مطلب آسان‌تر شود.

سخن پایانی

کپشن‌ها به عنوان متنی که در زیر یک عکس یا ویدئو نوشته می‌شوند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. یک کپشن خوب می‌تواند باعث شود، مخاطب شما دقیقا همان کاری را بکند که شما انتظارش را دارید. کپشن باید متناسب با کاربر و سلیقه‌ی او باشد در عین حال یک نسخه منحصر به فرد از شما نیز باشد.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید فالوور اینستاگرام و آدرس buyfollowerco1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 8
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 2
:: بازدید سال : 32
:: بازدید کلی : 732